"Ge aldrig upp"

Det är så kul att sitta och kolla igenom gamla bilder. Så mycket som har förändrats och även saker som är sig likt. Hittade en bild på mig för tre årsen, åh vad jag förändrats. Så himla kul att se så satte ihop en liten bild så även ni kan se förändringen.

Men det är inte bara det som förändrats de senaste åren med mig. Jag har byggt upp mitt självförtroende och blivit mer självsäker i saker och ting. Jag har lärt mig att kunna utrycka mig själv (i både ord, stil osv, tycka om mig själv, jag har även lärt mig att stå upp för mig själv. Vilket är väldigt viktigt. Om du inte kan tycka om dig själv, hur ska andra då kunna tycka om dig? Eller vad säger man? 

Jag har alltid varit den tillbaka dragna tjejen som hållt mig utanför saker och ting som dels är dåligt för mig och andra. Jag har varit väldigt blyg utav mig tidigare vilket jag fortfarande kan va ibland, haft en massa komplex över mig själv (ex. Utseendemässigt). Men jag har lärt mig! Jag har under en tid kämpat, jag har höjt mitt självförtroende, jag vågar nu stå upp för mig själv. Jag kan stå emot hat, oroheter osv. Haft en ganska så tuff uppväxt, men jag har klarat mig igenom allt! Tack vare mig själv, min familj och mina vänner.

Detta skriver jag ut här för er som sitter i den sitsen, för er som har dåligt självförtroende, inte vågar utrycka er i er egen stil (som ska vara precis som alla andra), va dig själv! Du är fin precis som du är, alla dina nära och kära älskar dig precis för att du är DU. Det finns hopp för alla! Det gäller att göra som jag, att aldrig aldrig aldrig ge upp! Oavsett motgångar! Har du stora drömmar om att bli modell, sångare, läkare, frisör osv osv, följ då dina drömmar! Låt inte folk få dig att tro att du inte kan nå dina drömmar, för dom har ingen aning. Så länge du har viljan och styrkan så klarar du vad som helst. Jag tror på dig, men du måste även tro på dig själv. Visa världen och människorna runt om kring vilken krigare du är, att du kan om du vill!

Massa kärlek till var och en av er!
 

Min förändring utseendemässigt på 3 år.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker faktiskt du inte har förärdrat så mycket!

Svar: Man ser oftast sånt själv mest :) ögonbrynen t exempel gör väldigt mycket på ett ansikte:)
Johanna Forsberg

2014-04-07 @ 18:53:21
Postat av: R.Koluman

Stor förändring, ser mycket äldre och kvinnligare ut nu , plus att ögonbrynen är mkt snyggare! Puss

Svar: min finaste <3
Johanna Forsberg

2014-04-07 @ 21:28:54
URL: http://rrebeccakoluman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0