Balayage

Tänkta visa/tipsa er om någonting som jag tycker är väldigt snyggt! Det är en typ av färgning utav håret, väldigt likt den klassiska ombrén, men detta kallas istället för Balayge och det är något jag tycker ä väldigt mycket snyggare än en vanlig ombré.
 
En Balayge är ungefär som en ombre men den har ingen riktig början om man säger så. Istället för att jobba med pänslar osv så jobbar man väldigt mycket med sina bara händer fär snyggare resultat enligt mig (men penslar går naturligtvis bra det med), man plockar liksom ut lite slingor där man vill haa den ljusa färgen. Detta ger en mycket snygg övergång från den mörka till den ljusa färgen. Det är ingen ful kant som man stör sig på. Väldigt snyggt tycker jag! Sen finns det självklart olika typer utav Balayage.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0